Eigarar av M/S Vestgar:

1957 – 1960:  Øygardsbåtane L/L, Bergen
1960 – 1979:  Øygarden & Sotra Rutelag L/L, Bergen
1979 – 2007:  Pinsemenigheten Filadelfia, Oslo
2007 –            Øygardsbåtane AS, Sotra

 

Untitled-13
3

Øygardsbåtane L/L såg dagens lys i 1940.  Det var det gamle selskapet A/S Hjelme & Herlø Dampskibsselskab som skifta namn.   I 1960 skifta Øygardsbåtane namn til Øygarden & Sotra Rutelag L/L etter ein samanslåing av Øygardsbåtane og Sotra Billag. 

Vi er no 25 aksjonerer som har gjenstifta Øygardsbåtane AS i juni i 2007.  Formålet er å kjøpa, ivareta og drifta M/S Vestgar.  Styreleder er Einar Geitanger.  Helge Eide og Lars Olsen er styremedlemmer.

 

Då Vestgar var ny i 1957, var den innreda som ein tradisjonell rutebåt og sjøbuss.  På øverste dekk var det ein stor, lys og triveleg salong med 81 sitjeplassar.  I salongen på hoveddekket var det 90 sitjeplassar.   Totalt var båten sertifisert for 252 passasjerar.  På framdekket var det lastekarmar med lasterom.  Til og med eget postkontor og kreaturstall var det.  8 meter høg mast med bom som kunne ta 2 tonn.

Vestgar ankommer Bergen 7. februar 1957.

Vestgar ankommer Bergen 7. februar 1957.

1

Bygd som langrutebåt for Øygarden.  Var eit veldig framsteg den gang; tidsmessig, komfortabel, rommeleg og med god fart. Mest brukt i langruta til Hernar – Nordøysund.  Gjekk to ganger om dagen og tok om lag 5 timar kvar veg, med inntil 28 anløp.  Dette var Vestgar si heimebane, og knytta samen øyene i området.

M/S Vestgar var den siste rutebåten som gjekk i rute mellom Bergen, Fjell og Øygarden.  Fredag 30. mai 1979 kl. 13.00 la den ut frå Torgutstikkeren for siste gang i rute Geitanger – Ramsøy – Hernar – Nordøysund – Tjeldstø.  Ein epoke i samferdselshistorien i vårt distrikt var slutt.

Vestgar ved Geitanger ein gong på –70 talet.

Vestgar ved Geitanger ein gong på –70 talet.